Thursday, March 27, 2014

Gagal nampak pada kerajaan, walhal dunia sukar mencari jejak MH370

Waktu tiada facebook.



Hari ini semua orang boleh bersuara walau hingus masih meleleh.


Apa maksud tulisan aku.?

Sekarang terlalu ramai orang seperti dia. Penyokong pakatan menuduh kerajaan melenyapkan kapal terbang semata-mata kerana prk Kajang.

Malaysia boleh kawtim China dan US? Hebat betul Najib....


Kerajaan sudah menyatakan kesediaan memberikan data kepada kerajaan China. Isunya orang hanya pandai cakap tanpa memikirkan jika dia di pihak kerajaan.

Vietnam tidak membenarkan sesiapa memasuki perairan negaranya. India tidak membenarkan China memasuki perairannya. Indonesia tidak ada masalah.

Apa yang aku tegasnya, negara luar ada kepentingan masing-masing. Tidak semua maklumat mereka dapat dikongsikan bersama. Jika maklumat itu mahu dikongsi ia perlu kebenaran daripada pihak terbabit terlebih dahulu.


Malaysia bukan negara besar atau ketenteraan. Negara dikelilingi oleh perairan, tetapi banyak kapal perang dalam kategori besi buruk. Jangan disamakan Malaysia dan Singapura. Negara selatan itu anak emas US.

Walaupun Malaysia negara kerdil, kebijaksanaan memimpin tidak boleh dipertikaikan. Kalau pemimpin kita tidak bijak, sudah lama mereka lanyak kita.


Keluarga mangsa di China cuba merempuh kedutaan Malaysia di China. Mereka berpendapat Malaysia menyembunyikan maklumat.


Sindiran Hishamuddin kepada pemberita China.



Banyak komen sekadar komen kepala lutut. Aku tidak berminat untuk mengkritik. Pendapat masing-masing.

P/s: Jika menyalahkan kerajaan mengerahkan pasukan mencari di Laut China Selatan, cuba buka minda. Sementara mengaliasa data, bantuan harus digerakkan secepat mungkin. Misi menyelamat bukan boleh ditangguhkan barang seminit.

No comments:

Post a Comment