Sunday, March 9, 2014

Tumpahan minyak petanda MH370 terhempas

Agak-agak kalau nak buat spekulasi.  Banyak komen negetif dikeluarkan, termasuk beberapa pemimpin pembangkang. Komen aku..  "Anda Bangang..!!!"

Terkini dua tumpahan minyak dikesan Pesawat Tentera Udara Vietnam mengesan dua tumpahan besar minyak di kawasan di mana pesawat Boeing 777-200 MAS dilaporkan hilang awal pagi tadi, petanda pertama pesawat yang membawa 239 penumpang dan anak kapal itu terhempas.

Kenyataan kerajaan Vietnam menjelaskan tumpahan minyak itu dikesan lewat petang tadi di perairan di selatan Vietnam dengan masing-masing antara 10 dan 15 kilometer panjang. BH


Spekulasi kapal terbang dirampas.

Akhbar luar negara mendedahkan dua lelaki yang disenaraikan sebegai penumpang dalam pesawat MH370 tidak menaiki kapal tersebut.

Individu pertama ialah seorang lelaki warga Itali bernama Luigi Maraldi yang dilaporkan kini berada di Phuket, Thailand.

Menurut wartawan The Guardian Kate Hodal , kedutaan Itali di Bangkok mengesahkan kedudukan Maraldi di Phuket.

Pasport Maraldi dilaporkan telah dicuri tahun lepas.

Individu kedua yang namanya berada di dalam senarai penumpang tetapi tidak menaiki pesawat MH370 ialah seorang warga Austria yang juga melaporkan pasportnya dicuri dua tahun lalu di Thailand.

Kementerian Luar Austria dalam kenyataan kepada media pada hari Sabtu juga mengesahkan lelaki tersebut (nama tidak didedahkan) kini berada di Austria.

Hanya ada seorang warganegara Austria dalam senarai penumpang bernama Christian Kozel .


Senarai nama penumpang MH370

No comments:

Post a Comment