Friday, February 26, 2016

Pemakan dedak tak ubah seperti lembu

Laman sesawang mengkritik Najib disekat. Siapa yang melawan Najib ditendang. Ahli parti yang menggesa presiden berundur digantung atau dipecat. Terbaru, timbalan presiden parti digantung sehingga pemilihan akan datang.

Untuk menutup kesalahan seorang, semua dapat musibah. 

Ibarat kata Mukhriz, pemecatan Muhyyidin adalah paku keranda terakhir umno. Hanya pemakan dedak yang menyokong umno. 

Kata pemakan dedak, nilai kdnk negara membuktikan Najib berjaya menguruskan ekonomi. Bagi rakyat pula, kekayaan negara hanya untuk keluarga perdana menteri dan pemakan dedak.

Pemakan dedak menyokong Najib kerana mereka dari spesis yang sama. Manakan orang yang beriman mahu menyokong kepimpinan yang tidak amanah.

Ironinya dimana suara ahli umno. Mungkin ahli umno pemakan dedak tegar. Melalak seketika, dapat BR1M senyum sampai ke telinga. Masa pru, undi lagi parti yang menyusahkan diri. Tak ubah seperti lembu.

Lembu² tidak mampu melawan gembala macam Nazri, Salleh, Azalina dan paling bengap macam lembu Ku Nan. Jawatan menteri tapi perangai hodoh.

Tak boleh ke ahli umno bijak macam kancil. Malangnya lembu tetap lembu. Sebab itu kerajaan bersungguh mahu import bangla untuk menambahkan lembu² umno.

Tolonglah jangan macam lembu.

No comments:

Post a Comment