Tuesday, January 28, 2014

Bakal perdana menteri downgrade?

Penyokong pakatan boleh menerima penyundalan politik oleh pemimpin mereka. Penanti, Permatang Pauh dan yang terbaru Kajang. Semalam adun Kajang meletak jawatan tanpa sebab.

PKR parti seribu masalah, ironinya parti ini mendapat tempat di kalangan rakyat. Pas memerlukan orang cina sementara Dap memerlukan Anwar untuk memperkudakan Pas. Untuk menyelesaikan kemelut pakatan, Anwar terpaksa bertanding di Kajang dan seterusnya akan menggantikan Khalid Ibrahim.
Memang gila. parti caca merba mendapat tempat di hati rakyat. Memang gila bakal perdana menteri  dan ketua pembangkang menjadi menteri besar. Menjadi habit Anwar, jalan belakang pilihan Anwar.

Satu persatu masalah melanda pkr, ironinya penyokong mereka boleh menerima keadaan itu. Kalau kemelut ini berlaku di BN, apa kata rakyat.?
"Saya harap, kalau boleh bila kerusi itu adalah kerusi Pakatan Rakyat jangan ada pembaziran untuk belanja pilihan raya dan bagi ruang untuk kita uruskan kerja kita," katanya kepada pemberita pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini, Selasa
Adoi... dok sibuk mengata umno banyak pembaziran, mereka pula sewenang-wenangnya membazirkan duit rakyat. Aku amat berharap agar BN tidak bertanding di kerusi ini. Kang tak pasal-pasal, orang cina dapat berjuta dari kerajaan. Tapi Muhyiddin sudah mengumumkan, bakal ada pertandingan di Kajang. Aku nak tengok, berapa banyak peruntukan yang diberi kepada penduduk Kajang. Kalau beratus juta, memang umno sial. Tempat sendiri terbiar, tempat pembangkang diberi peruntukan.
Ditanya mengapa beliau tidak bertanding pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) yang lepas di mana-mana kerusi DUN, Anwar berkata: "Dulu mereka tak cadangkan nama saya, sekarang baru cadang."
Hanya macai yang menerima alasan camni.

No comments:

Post a Comment