Saturday, January 18, 2014

Minta maaf, esok mereka buat lagi.

Minta maaf selesai masalah. Amat mudah mereka memperlekehkan  orang melayu atau muslim. Kalau orang melayu yang buat, selagi tiada sebarang tindakan mereka tidak akan berpuashati. Aku tak salahkan orang cina, melayu sendiri berduyun-duyun menyokong cina menghancurkan melayu.

Semasa isu guru besar sekolah kulaijaya, melayu pembangkang begitu lantang mendesak agar guru ini dikenakan tindakan. Mereka bersama orang cina boleh berpimpin tangan. Dimana mereka sewaktu sewaktu Islam diperlekehkan??

Aku paling jelek apabila penulis menyertakan hadis dalam penulisannya. Hadis itu wajah Nabi tetapi penggunaan hadis untuk menghalalkan cara adalah paling bangsat. Patut orang seperti ini disula sampai mampos kerana menjual agama.

Orang umno tidak pernah mendakwa semua keputusan pemimpin mereka betul. Kalau keputusan kerajaan atau terdapat penyelewangan, meereka akan mendedahkan. Tetapi seburuk macai-macai umno, paria lagi macai pembangkang. Agama pun mereka sanggup gadaikan.
Kota Tinggi: Isu berkaitan seorang guru wanita juga saudara baru yang dipaksa menanggalkan tudung ketika mengajar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cin (SJKC) Nan Ya, Teluk Sengat di sini, dianggap selesai.
Ia berikutan satu pertemuan muhibah membabitkan guru berkenaan dengan Pengerusi Lembaga Pengurusan SJKC Nan Ya Phang Ah Ngang, 72, dan guru besar sekolah itu Chiew Swee Tuan dibuat di dewan terbuka Kampung Johor Lama, semalam.
Pada pertemuan bermula pada jam 10.20 pagi itu, Phang dan Chiew secara terbuka meminta maaf kepada guru wanita berkenaan di atas isu terbabit.
Guru wanita berusia lingkungan 20-an itu juga tidak mahu memanjangkan isu terbabit dan memaafkan kedua-dua individu berkenaan.
Dah macam kambing, nampak macam badut. Aku syorkan gambar -gambar seperti ini terus dipaparkan. Biarkan kebadutan mereka terserlah.

No comments:

Post a Comment