Tuesday, February 4, 2014

Najib dengan pengasas politik baru

Walaupun banyak kenyataan bekas Ahli Parlimen Temerloh kurang disenangi oleh ahli umno, Najib masih mempercayai beliau untuk menganggotai Majlis Konsultasi Perpaduan Nasional (MKPN). Semasa menjadi seorang MT umno, beliau pernah mencadangkan agar ruangan 'kaum' dalam borang-borang kerajaan dimansuhkan.

Beliau berpendapat, cadangan itu mampu mengurangkan jurang diantara kaum.

Dilaman twitter, beliau bersetuju dengan tindakan Lee Chin Cheh mengosongkan kerusi Kajang bagi memberi laluan kepada Anwar menjadi menteri besar.
Kenyataan itu ditegaskan sekali lagi di majlis diskusi "Demokrasi Di Malaysia" anjuran kerajaan Kelantan.
“Kalau hendak dikatakan membazir, maka Umno lebih awal membazir kerana berlaku dua (PRK) di Selangor suatu ketika dahulu iaitu Parlimen Kuala Selangor dan DUN Permatang.
Inilah mentaliti wakil umno dalam MKPN, tidak menghairankan mengapa MKPN bertindak pantas mengeluar kenyataan mengecam tindakan Jais merampas bible.

Dintara orang Islam yang menganggotai majlis ini, Wardina Safiyyah, Marina Mahathir, Mujahid Yusof Rawa, Johan Jaafar.

Memang padan sangat kenapa sampai sekarang masalah ketegangan kaum masih tidak susut. Kalau setakat Wardina hanya pandai mengecam dalam facebook, kalau setakat politik guna jenama politik baru yang akhirnya tersungkur di parlimen sendiri, seorang lagi pandai mengampu paderi malah seorang lagi penyokong LGBT, memang sahlah majlis ini akan ditendang oleh kebanyakkan orang Islam.

Johan Jaafar.? Disebabkan media prima diuruskan seperti umno, ramai yang merungut dan menghentam kerajaan. Bos joli sakan, tetapi bab kebajikan staff diabaikan. Kalau dulu mereka tak kisah dengan politik, sekarang mereka mula membenci kerajaan.

Kalau setakat idea nak hapuskan ruangan 'kaum' dalam borang kerajaan, nampak bodoh sangat. Kan lebih baik ikut sahaja suara pakatan rakyat. Hapuskan Islam dalam kad pengenalan, MARA diliberalkan, tiada kuota bumiputera dalam semua hal, azan tidak dibenarkan di subuh hari (mengganggu kapir nak tidur), setuju dengan tuntutan comango, perkahwinan sejenis dihalalkan, kalau mereka tidak puas hati lagi, buat law macam di Indonesia, bukan setakat kalimah Allah boleh digunakan oleh orang bukan Islam, kahwin berbeza agama juga dibenarkan. Satu lagi, orang Islam boleh tukar agama sebelum 18 tahun.

Kalau rasa berat sangat, benarkan kanak-kanak Islam dibenarkan dijaga atau diberikan kepada non muslim.

Aku nak tanya Pudin, kalau pakatan tiru perangai umno, apa yang baiknya pakatan rakyat ni.? Bukankah yang tak elok dijadikan sepadan dan bukan ditiru. Seburuk-buruk umno, kerusi dikosongkan kerana menteri besar Selangor ketika itu menghadapi tuduhan makamah. Bukan suka-suka nak kosongkan kerusi macam di Kajang.

Mana yang lebih berintegriti.?  Melawan menteri besar yang membuat kesalahan atau melawan Khalid yang tiada tuduhan.? Dimana menteri besar yang tidak berintegriti itu.? Sekarang bersama Pas untuk mencuci dosa. Kerana beliau umno dikecam, menteri besar umno kantoi bawa duit berjuta di Brisbane.

Kalau betul orang cina Temerloh tidak rasis, kenapa mereka masih menolak ekau? Kalau betul la dia ini pemimpin yang berintegriti, lebih baik keluar dari umno. Jangan cari makan dengan umno, tetapi memuji pakatan rakyat. Apa jenis pemimpin macam ini.

Anwar dah taubat atau ahli Pas rela masuk neraka

No comments:

Post a Comment