Wednesday, November 8, 2023

Nikmat ilmu sudah ditarik

 Selepas dihentikan pada 2018 tahun ini PLKN diprogamkan semula. Ini contoh hadis akhir zaman pendusta diangkat menjadi pemimpin. Kenapa orang-orang bodoh yang mengurusi urusan perkara umum, mungkin disebabkan ilmu telah diangkat sehingga orang tidak tahu membezakan yang mana hak dan yang batil.

Jadi tidaklah pelik orang ramai teruja bilmana Rafizi begitu bangga dengan program rasionalisasi subsidi. Perosak akhirnya diangkat menjadi hero. 

Perbahasan dalam dewan diantara menteri KDN dan Kota Bharu orang melihat perkara tersurat, terfikirkah apa yang dimaksudkan Saifuddin?.

Menteri mengingatkan Kota Bahru bahawa antaran dia (Kota Bharu) tidak ada beza. Mereka tidak ada niat untuk menghapuskan Akta Hasutan 1948 tapi mileage politik yang begitu besar maka mereka menghasut walaupun perkara yang benar. 

Soalan kenapa laungan takbir tidak boleh dialaungkan di sekolah.

Jika larangan pearakan membawa replika senjata di sekolah aku bersetuju tapi bukan laungan takbir dan Qunut Nazilah bagi solidariti Palestin. Jika takbir boleh mencetuskan ancaman keselamatan atau membina eksterimis aku kira mereka itu patut dibacakan azan di telinganya.

PKR dengan persatuan liberal?.

PMX sudah menjelaskan, pada dasarnya aku menerima dengan penjelasannya. Soalan kepada pengaju, bukankah parti ini dibina dengan semangat liberalisme (keterbukaan). Walaupun umum tahu Keadilan ditaja oleh dana asing (liberal), kenapa Pas turut dalam Barisan Alternatif dan pakatan rakyat?.

Lumrah dalam dewan rakyat YB bertelagah tapi agak annoying bilmana speaker tidak mengawal MP (kerajaan) mengganggu Kepala Batas berbahas. Situasi itu agak keterlaluan. Dewan tidak menghormati suara orang Kepala Batas. 

Secara keseluruhan pentadbiran kerajaan tidak cekap dan prestasinya jauh dibelakang kerajaan umno. Contoh, adakah Mat Sabu kompeten menjadi menteri? Apa rancangan dasar keterjaminan makanan?.

Orang yang mempertikaikan PKR bukan parti yang disokong oleh rakyat orang ini lebih baik diam. Sekalipun ko ada phd, bodoh ko bodoh nanang. 

1 comment:

  1. Buang fikiran bodoh bangang walaun

    Move on

    Zaman umno dulu. Duit negara banyak, budak pun boleh urus. Malangnya habis masuk poket.

    Kerajaan harapan umno sekarang Boleh urus negara walau hutang trillion. Harapan dan umno berganding bahu selesai masalah rakyat. Hebat.

    ReplyDelete