Monday, August 17, 2009

kelambu rindu

Kamu seperti hantu
Terus menghantuiku
Kemana pun tubuhku pergi
Kau terus membayangi aku

Salahku biarkan kamu
Bermain dengan hatiku
Aku tak bisa memusnahkan
Kau dari fikiranku ini
Di dalam keramaian aku masih merasa sepi
Sendiri memikirkan kamu
Kau genggam hatiku
dan kau tuliskan namamu
Kau tulis namamu
Tubuhku ada disini
Tetapi tidak jiwaku
Kosong yang hanya kurasakan
Kau telah tinggal di hatiku
Di dalam keramaian aku masih merasa sepi
Sendiri memikirkan kamu
Kau genggam hatiku
dan kau tuliskan namamu
Kau tulis namamu

Tak kisah la lagu indon ke apa..... asal lirik ini mampu membawa aku terbang ke taman yang indah.... aku akan terus memutarkanya dan terus memutarkanya. Seni tidak membezakan generasi......... dan dalam seni, benua negara bukan satu halangan...... anggaplah seni suara ini titipan untuk hati yang memerlukan belaian.

Ingin sekali aku memetik gitar ditepian pantai sambil bisikan angin mengiring jari jemariku..... hermmm..... indahnya saat itu aku duduk celahan batu...... pasti jiwa ini akan merentasi sempadan waktu. Mesti saat itu..... aku kelemasan dan terus lemas dilamun rindu...

Cinta itu indah..... tapi mampukah kita semua memiliki cinta.?

Cinta hadir hanya sekali dan tidak akan datang kedua kali. Kekadang, tanpa disangka, kita telah memberikan cinta walau dengan satu senyuman.... Tak pernah memiliki tapi merasa kehilangan.

Di dalam keramaian aku masih merasa sepi....... sendiri memikirkan kamu....... adoii... indahnya lirik ini hingga membuatkan aku termimpi. Curangkah aku pada orang yang sayangkan aku setiap saat dan waktu yang berlalu..?

Aku seperti di dalam kelambu rindu..... saat begini.... kenangan itu datang membayangai aku..... Walau kini aku punya dunia sendiri..... namun aku tak mampu memusnahkan rindu ini....... hatiku ada dalam hatimu.......
.............................................................

No comments:

Post a Comment